Zborul cu balonul este o pasiune pentru Constantin Bente din Bucuresti, care se afla intr-o permanenta competitie cu propriile recorduri: de inaltime, de distanta sau chiar de precizie a aterizarii. El este unul din cei opt proprietari de baloane cu aer cald din Romania. Insa, dupa ce si-a infiintat firma de publicitate pe balon, abia daca il mai poate folosi, pentru ca balonul este "inchiriat" mai tot timpul de companii pentru reclama.
"Am facut eforturi mari pentru a putea ''beneficia'' de afacerea pe care am pornit-o cu gandul la promovarea afacerilor altora", spune Bente proprietar al firmei Excelsior, de spatii publicitare pe baloane cu aer cald. Faptul ca afacerea ii merge peste asteptari compenseaza faptul ca nu mai poate folosi balonul cand vrea.
Cum tarifele la publicitatea clasica cresc an de an, balonul cu aer cald al lui Bente este tot mai solicitat de companii, atat pentru reclama, dar si pentru team-buildinguri.
O afacere de promovare prin intermediul baloanelor cu aer cald nu este usor de demarat. In primul rand este nevoie de o licenta de zbor si de minimum 25.000 de euro ca sa-ti cumperi "aeronava".
In 2000, s-a hotarat sa cumpere propriul balon, pentru ca sesizase potentialul pietei din strainatate si simtea ca poate fi un business de viitor. "Imi placea sa zbor si aveam deja licenta pentru pilotarea avioanelor usoare", povesteste Constantin Bente.
De dimensiunile unui bloc cu zece etaje, un balon cu aer cald ofera in primul rand impactul vizual, atat de necesar in publicitate. Metoda dateaza de multi ani in Occident si este utilizata pe scara larga de companii.
In Romania, baloanele creeaza inca un eveniment prin simpla prezenta, pentru ca oamenii nu sunt obisnuiti sa le vada la tot pasul. Daca in strainatate sunt sute de astfel de baloane folosite, atat ca mijloace de pr