Sébastien Loeb, Daniel Elena si masina lor favorita, Citroën Xsara WRC, au reusit cea de-a treia victorie consecutiva, a patra din sezonul 2005, la capatul unei intreceri dominate categoric in Raliul Ciprului. Succesul - al 14-lea al echipajului franco-monegasc in Mondial - confera campionilor un avans de 11 puncte dupa parcurgerea unei treimi din calendarul sezonului.
Victoria tandemului nominalizat si pentru intrecerea constructorilor a fost completata de locul al doilea ocupat de echipajul privat Manfred Stohl - Ilka Minor, aflati la comenzile unui Citroën Xsara inscris de Team Kronos Racing. A fost cel mai bun rezultat din cariera pilotului austriac si cel mai valoros al unui reprezentant din Tara Valsului, dupa victoriile reusite de Josef "Sepp" Haider (1987) si de Franz Wittman (1988), ambii cu succese in Noua Zeelanda. Despre raliu in general si despre ultima zi in special se poate spune ca intrecerea nu a avut istoric. Cu ecarturi mari fata de urmaritori, Sébastien si Manfred au avut o singura grija: sa-si protejeze masinile pentru a evita abandonuri nedorite. Automobilele celor doi au fost foarte rezistente, iar pilotii si-au adaptat foarte bine ritmul de parcurgere a probelor speciale.
12 probe speciale castigate
Sébastien a fost, de departe, cel mai bun performer pe specialele din Insula Afroditei, cu 12 succese in probele ce s-au desfasurat pe drumurile pline de pietre. Dar, cum singur remarca, lipsa adversarilor a fost principalul rival pentru Loeb! "A trebuit sa ma mentin concentrat pentru a ma feri de dificultatile ce puteau aparea in orice moment. Traseul a fost ca un teren minat". La finalul raliului, in bucuria ce a cuprins echipa la ultimul parc de service, campionul mondial a adaugat: "Acest moment l-am asteptat timp de doua zile. Masina a fost perfecta si nu ne-a creat nici un fel de probleme, in timp ce noi nu am