Dupa ce a fost prezentat oficial la Barcelona International Motor Show, noul model SEAT León World Touring Car isi va face debutul in Campionatul Mondial de Turisme (WTCC) la jumatatea acestui sezon.
Masina este una dintre cele mai evoluate pe care marca spaniola a construit-o vreodata cu scopul de a o folosi in cursele de circuit, cu intentia clara de a castiga unul dintre cele mai prestigioase titluri din calendarul FIA, alaturi de cele din Formula 1 si Mondialul de raliuri.
Conceput si dezvoltat la facilitatile SEAT Sport din Martorell, in apropiere de Barcelona, noul León reprezinta un pas urias din punct de vedere tehnologic, care va permite producatorului spaniol sa se implice in lupta pentru titlul mondial. Aceasta ultima miscare, alaturi de integrarea marcii in Audi Brand Group in urma cu trei ani (impreuna cu Audi si cu Lamborghini), ofera cea mai buna dovada ca alura sportiva a modelelor de serie reprezinta baza ideala pentru construirea celor mai competitive masini de curse.
Testele oficiale pe circuit vor avea loc in saptamanile ce urmeaza, marcand startul unui proces de finalizare a reglajelor astfel incat debutul oficial al modelului sa aiba loc inainte de finalul sezonului 2005.
Un progres asa de rapid a fost posibil printr-un program ambitios de munca inceput de SEAT Sport in urma cu cateva luni, proiect ce a implicat 140 de angajati ai companiei, specialisti in cercetare si dezvoltare de la SEAT Technical Centre si ingineri de la Audi Sport, care au oferit un suport fara de pret la testarea aerodinamica a modelului in tunelul de la Ingolstadt.
Aceasta cooperare cu inginerii germani va fi extinsa in viitor si la partea de dezvoltare a motorului.
De la computer pe pista
Echipa a muncit din greu in 2005. Modelul Toledo Cupra, la ale carui comenzi se vor afla Jordi Gené, Rickard Rydell si Peter Te