Peste 150 de muncitori romani, angajati de compania Bechtel, societatea care construieste autostrada Bors-Brasov, au intrat in greva spontana protestind vizavi de conditiile inumane de lucru si salariul foarte mic. Oamenii afirma ca sint obligati sa munceasca cite 12 ore pe zi si sint pontati doar noua ore
Peste 150 de muncitori romani, angajati de compania Bechtel, societatea care construieste autostrada Bors-Brasov, au intrat in greva spontana protestind vizavi de conditiile inumane de lucru si salariul foarte mic. Oamenii afirma ca sint obligati sa munceasca cite 12 ore pe zi si sint pontati doar noua ore. Ei sustin ca, desi lucreaza 290 de ore pe luna, aproape dublu fata de norma legala, primesc un salariu care abia ajunge la patru milioane de lei.
Primii care au oprit lucrul au fost muncitorii de la departamentul iStructuri metalicei, care au santierul amplasat in localitatea Ciurila, situata la 18 kilometri de Cluj-Napoca. Apoi, vestea s-a raspindit cu repeziciune in toate santierele autostrazii. iAici sintem muncitori calificati, dulgheri si alte meserii si sintem pusi sa lucram munca necalificata, la lopata. Am lucrat in noroi pina in giti, spune Levente Magyari, unul dintre muncitorii nemultumiti. Un altul, Ludovic Prada, spune ca la Ciurila muncitorii sint obligati sa stea cite 15 intr-o baraca de metal cu o suprafata de 14 metri patrati, in timp ce nu exista toaleta sau punct sanitar. Cea mai mare nemultumire a oamenilor o reprezinta salariile de mizerie in comparatie cu inginerii si muncitorii turci. iToata ziua se plimba in jeep-uri. Au peste 150 de masini de teren si salarii foarte bune. Un muncitor turc cu aceeasi specializare ca a mea primeste intre 1.000 si 1.200 de euro, in timp ce un inginer strain nici nu mai vreau sa spun. Lucrurile trebuie spuse pe nume si, chiar daca ma da afara, nu ma tem. Lucram de la sapte dimineata la