Foto: Capital
Desi piata auto a crescut spectaculos in ultimii ani, vanzarile de cabriolete nu au depasit pragul de 200 de unitati. Strategia marcilor populare de a scoate pe piata modele decapotabile mai accesibile va trage in sus, in urmatorii ani, vanzarile pe acest segment. Desi toata lumea considera ca o masina cabrio este un moft, cand vine vorba de a conduce una, lucrurile se schimba radical.
Ce poate fi mai placut decat sa conduci o decapotabila in luna iulie, atunci cand majoritatea soferilor fie racesc din cauza aerului conditionat, fie mor de cald din cauza lipsei lui din dotarea autoturismului? Insa cu toate aceste avantaje incontestabile din timpul verii, cabrioletele nu reusesc sa convinga cumparatorii de masini romani.
In anul 2004, s-au vandut aproximativ 150 de masini cabrio, ceea ce reprezinta aproximativ 0,1% din totalul pietei de autoturisme din Romania. In timp ce piata auto a avut un ritm de crestere sustinut in ultimii doi ani, vanzarile modelelor cabrio s-au mentinut in jurul a 160-170 de unitati anual.
„Totusi, vanzarile de cabriolete au cunoscut o crestere in ultimii doi ani, atat in cifra absoluta, cat si in cota de piata a subsegmentului respectiv, in cadrul clasei medii compacte inferioare", spune Mirela Grigore, sef produs gama Megane de la Renault-Nissan Romania. Aceste vanzari destul de scazute au mai multe explicatii.
Pe de-o parte, este vorba de vreme, in Romania anotimpul cald fiind de patru-cinci luni in fiecare an. Exista putini clienti care isi cumpara o masina doar pentru a merge cu ea cateva luni pe an. Nivelul mare de praf si de noxe din orasele Romaniei reprezinta alte argumente impotriva achizitionarii unui cabrio.
Brent Valmar, presedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), spune ca in tarile cu clima moderat continentala, masinile d