Sefii institutiilor publice trebuie sa explice, de acum incolo, de ce au ales sa faca publicitate intr-un anume ziar sau post de televiziune.
Guvernul a decis ca atribuirea contractelor de publicitate platite din bani publici sa se faca in conditii mai stricte decat pana acum.
Potrivit unei ordonante adoptate in ultima sedinta de Guvern, publicitatea de stat va fi acordata pe baza de licitatie, iar contractul va fi facut public. Acesta din urma se va numi contract de publicitate media si va reglementa relatiile financiare dintre companiile de stat si cele media, indiferent daca este vorba despre o relatie directa sau de una prin intermediul unei agentii specializate.
De asemenea, institutiile care vor sa cumpere spatii publicitare isi vor publica ofertele, mai mari de 2.000 de euro, pe un site guvernamental specializat.
Autoritatea contractanta va prezenta procedura de derulare a contractului, precum si criteriile de evaluare a ofertelor institutiilor media interesate si algoritmul de calcul folosit.
Dupa atribuirea contractului se va face public continutul acestuia si se va justifica alegerea facuta. Autoritatea contractanta nu are dreptul sa divizeze contractul in contracte distincte care sa fie mai mici de 2.000 de euro in scopul de a evita aceasta procedura.
Sefii institutiilor publice trebuie sa explice, de acum incolo, de ce au ales sa faca publicitate intr-un anume ziar sau post de televiziune.
Guvernul a decis ca atribuirea contractelor de publicitate platite din bani publici sa se faca in conditii mai stricte decat pana acum.
Potrivit unei ordonante adoptate in ultima sedinta de Guvern, publicitatea de stat va fi acordata pe baza de licitatie, iar contractul va fi facut public. Acesta din urma se va numi contract de publicitate media si va reglementa relatiile financiare dintre companiile de stat si cele