- Social - nr. 98 / 20 Mai, 2005 Desi suntem mai aproape de U.E mai mult ca oricand, mai sunt foarte multe lucruri de indeplinit, in varii domenii, dincolo de "lupta" contra coruptiei, o lupta, se pare cu morile de vant, cu birocratia, cu agricultura etc. inclusiv in ceea ce priveste racordarea legislatiei rutiere romanesti la cea europeana. Desi in ultimii ani au fost mai multe propuneri de modificare a faimosului Decret 328 din 1966, pana acum rezultatele nu sunt cele scontate, motiv pentru care in cele doua camere ale Parlamentului Romaniei a fost luat in discutie un nou proiect de Cod Rutier, proiect care urmeaza sa treaca de procedura medierii, deoarece, dupa acceptarea lui de catre Camera Deputatilor, senatorii, la dezbateri, i-au adus nu mai putin de 99 de amendamente. Intre acestea, unele sunt deosebit de severe pentru conducatorii auto care se urca la volan sub influenta bauturilor alcoolice si, pentru prima data in Romania, pietonii care sunt accidentati din vina lor pe trecerile de pietoni vor suporta consecintele. Mai pe inteles, in noul Cod Rutier se doreste introducerea sanctionarii cu inchisoare de la unu la cinci ani pentru persoanele care conduc in stare de ebrietate, respectiv daca acesti conducatori de vehicule sunt gasiti conducand pe drumurile publice cu o imbibatie alcoolica de peste 0,80 g/l alcool pur in sange, sau o concentratie ce depaseste 0,40g/l alcool pur in aerul expirat, sau se afla in stare de ebrietate. Masura, desi severa, se impune, deoarece nu trece o zi ca pe soselele din tara sa nu cada victime acestor iresponsabili oameni nevinovati, cu vieti curmate sau infirmitati pe viata. Mai mult chiar, proiectul prevede ca in cazul in care un conducator auto gasit in situatiile mentionate efectueaza transport public de persoane, transport de substante periculoase sau este instructor auto in exercitiu, pedeapsa sa fie de la 2-7 ani.