- Social - nr. 98 / 20 Mai, 2005 Domnul Viorel Tongea, din Reghin, ne-a semnalat o problema, destul de simpla, dupa parerea domniei sale, dar care l-a pus de nenumarate ori pe drumuri, pana acum nereusind sa o rezolve: "In luna februarie, socrul meu, Emil Pop, beneficiar al Decretului-Lege nr. 118/1990, a trecut la cele sfinte. Conform legii, soacra mea, Ana Pop, trebuia sa beneficieze, ca urmas, de aceleasi drepturi de care s-a bucurat si socrul meu. In acest sens, ne-am adresat imediat Directiei de Munca, Solidaritate Sociala si Familie Mures, care a si emis, inca din data de 3 martie, decizia nr. 1.936, privind acordarea tuturor drepturilor conform D.L nr. 118. Printre aceste drepturi, se numara si scutirea de la plata a abonamentului pentru telefon. Ei, de aici a inceput birocratia! Prezentandu-ma la oficiul Romtelecom, din Targu-Mures, dosarul mi-a fost respins, pe motiv ca este incomplet, adica nu contine si talonul care sa demonstreze ca soacra mea primeste, intr-adevar, acea pensie conforma cu D.L. 118. Dupa lungi insistente, de abia mi-a fost acceptata cererea pentru schimbarea titularului, de pe numele socrului meu pe numele soacrei mele. Ceea ce mi se pare absolut incorect este faptul ca, din cauza nu stiu caror functionari, soacra mea nu a beneficiat de scutire si a fost obligata sa plateasca din buzunar abonamentul telefonic, timp de doua luni. De ce nu s-a multumit Romtelecom doar cu decizia prin care i se confereau drepturile si a vrut neaparat si talon de pensie, cand nu se stie exact cand va fi aceasta platita efectiv?". Pornind pe firul acestor nelamuriri, am aflat ca Romtelecom nu scuteste pe nimeni de plata abonamentului, acesta fiind, in realitate, achitat de institutiile care ofera drepturi in conformitate cu anumite legi. La Casa de Pensii Mures, am aflat ca, pentru a se emite decizia de beneficiar a D.L. 118, cel interesat trebuie sa de