Mesajul expozitiei de fotografie a lui Nicu Ilfoveanu (care va putea fi vizitata pana pe 12 iunie, la Galeria Posibila) este unul parca mai dur, asa cum o si sugereaza titlul sau, "Tourist, you are Mesajul expozitiei de fotografie a lui Nicu Ilfoveanu (care va putea fi vizitata pana pe 12 iunie, la Galeria Posibila) este unul parca mai dur, asa cum o si sugereaza titlul sau, "Tourist, you are the terrorist", dar nu un tip de duritate cum, probabil, te-ai astepta sa reiasa din fotografiile expuse. Nici vorba de terorism asa cum il vedem exemplificat si urmarit de obiectivul aparatelor foto la televizor; nici vorba de victime surprinse in pozitii infioratoare, cum ar fi instantaneele cu decapitatii din Indonezia. Nu. Este vorba mai degraba de o anumita viziune asupra lucrurilor trecute si transformate prin obiectiv, ajunse pana la retina artistului fotograf, receptate si recreate. Este vorba, pe de alta parte, de o agresiune simbolica din partea acestui obiectiv al aparatului foto asupra subiectilor pe care ii surprinde si carora parca le fura din vitalitate, carora le modifica esenta reala prin incapacitatea multora dintre "violatorii" imaginilor vizualizate de a "vedea" cu adevarat, nu numai asa cum artistii vor sa le vada, ci si asa cum insusi acel peisaj vrea sa fie vazut. "Fotografia e captura de imagini" - trecem pe dreptul unei cladiri impozante, sa spunem, intr-o tara straina, scoatem repede aparatul si tac - sa nu cumva sa omitem asa ceva, sa nu cumva sa nu apara in albumul cu care revenim triumfatori acasa, asa cum vanatorii revin acasa cu prada lor. Dar nici nu vedem cu adevarat gradinile Tuilleries, Piata Concorde, Versailles-ul sau Domul Invalizilor, daca, sa spunem, ajungem in Franta, nu le constientizam realmente frumusetea: "Fotografia aplatizeaza tinta, o baga in vizor si restrange terenul de vanatoare devenit habitat turistic. Toti stim ca turistii s