Autoritatea Nationala de Reglementare in domeniul Gazelor Naturale (ANRGN) a primit numeroase reclamatii din partea consumatorilor privind modul in care reprezentanti ai distributiilor de gaze trateaza problemele legate de noul abonament la gaze, informeaza un comunicat al institutiei.
Cele mai frecvente sesizari vizeaza "informarea complet defectuoasa" a consumatorilor privind introducerea noului sistem de tarifare.
De asemenea, au fost reclamate lipsa explicatiilor privind semnificatia abonamentului si a costurilor acoperite prin acesta, precum si serviciile pe care operatorul este obligat sa le presteze consumatorului ca urmare a achitarii abonamentului.
Alti consumatori s-au plans de incadrarea eronata in categoria de consum sau de refuzul operatorilor de a explica modul de incadrare, precum si de modalitatea de calcul a facturii si regularizarilor anuale.
Autoritatea a mai fost sesizata in legatura cu transmiterea facturilor fara o informare prealabila a consumatorilor, precum si interpretarea abuziva de catre anumiti distribuitori a prevederilor noilor contracte-cadru, fara consultarea consumatorilor.
"Ca urmare a gravitatii situatiei constatate, ANRGN a decis organizarea, in prima faza, in 25 mai si, respectiv, 31 mai a unor noi intalniri cu responsabilii din cadrul sucursalelor teritoriale ale Distrigaz Sud si Distrigaz Nord, pentru a stabili masuri concrete in vederea eliminarii acestor practici", se mai arata in comunicat.
Promisiuni de sanctionare a persoanelor vinovate
ANRGN va desfasura intalniri si cu reprezentantii celorlalte societati de distributie a gazelor naturale.
Reprezentantii autoritatii mai spun ca, daca aceste probleme nu vor fi remediate vor sanctiona persoanele responsabile. De asemenea, dupa o perioada de monitorizare a aplicarii noii metodologii de tarifare, autoritatea va cor