Imprimeria Nationala este institutia oficiala desemnata sa tipareasca marcajele pentru tigari si bauturi alcoolice. Imprimeria este si institutia care se poate pronunta in privinta autenticitatii marcajelor respective. Si chiar se pronunta, atunci cand i-o cer organismele abilitate.
Astfel, in perioada 2001-2005, Imprimeria a efectuat 286 de expertize, prin care a fost verificata autenticitatea a 42.840 de timbre si banderole, constatandu-se ca 39.425 erau false. Ghiciti de cate ori a fost citata Imprimeria ca martor expert in procese intentate celor care au produs si/sau utilizat marcaje falsificate? Raspunsul corect e niciodata.
Printre cele 221 de firme din grupul celor depistate ca utilizand timbre si banderole neautentice, expertizate ca atare de Imprimeria Nationala, se numara si Anghelescu Industry SRL. De fapt, Anghelescu Industry face parte din grupul „select" al firmelor prinse in repetate randuri cu marcajul fals.
Batjocura Parchetului General
Intrand in posesia acestor informatii, ne-am adresat Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie. Dupa ce am expus starea de fapt, am solicitat cateva precizari.
Redam, cuvant cu cuvant, din continutul adresei in capul careia am scris „Stimate domnule Procuror General" (acest lucru - continutul adresei - este foarte important, din perspectiva raspunsului primit DUPA expirarea termenului legal):
„Ne adresam dumneavoastra, in ideea ca toate cazurile de evaziune, prin metoda falsificarii marcajelor, sunt de ordin penal si tin, asadar, de competenta procurorilor, care au misiunea de a le instrumenta corespunzator si de a le prezenta spre solutionare instantelor judecatoresti. Apelam la bunavointa dumneavoastra, pentru a ne raspunde la urmatoarele intrebari:
Cate cazuri de falsificari de marcaje la tutun si bauturi alcoolice au fos