Compania Panasonic Romania, detinuta de gigantul japonez din domeniul produselor electronice Matsushita, a realizat in anul fiscal care s-a incheiat la sfarsitul lunii martie a acestui an o cifra de afaceri de peste 37 de milioane de euro, in crestere cu 12% fata de aproximativ 33 de milioane in anul fiscal anterior.
Cresterea este usor superioara estimarilor pe care directorul general al companiei, Catalin Savulescu, le facea la inceputul anului fiscal si care vizau un ritm de crestere de 10%.
"Televizorul reprezinta produsul care are cea mai mare pondere in vanzarile noastre", apreciaza Catalin Savulescu. El precizeaza ca televizoarele reprezinta aproximativ 40% din totalul afacerilor pe care compania le-a realizat la nivelul anului fiscal incheiat la sfarsitul lunii martie 2005.
"O evolutie peste asteptari au avut-o insa produsele din categoria entertainment (divertisment - n. red.) si mai ales car entertainment", apreciaza Savulescu. Vanzarile de monitoare cu cristale lichide pentru masina, playerele DVD sau sistemele de navigatie confirma de altfel interesul tot mai mare al clientilor pentru masini si mai ales pentru confortul din interiorul masinilor. Potrivit statisticilor din domeniu, vanzarile de masini au crescut in primele patru luni ale acestui an cu aproximativ 65%, ajungand la o valoare ce se apropie de un miliard de euro.
Echipamentele audio si video detin la randul lor o pondere importanta in vanzarile Panasonic din Romania, potrivit lui Savulescu, cele doua marci Panasonic si Tehnics avand un grad de recunoastere (brand awareness) foarte ridicat.
Produsele Panasonic sunt prezente oficial pe piata romaneasca din anul 1991, cand a aparut compania Electronica International, ca distribuitor al produselor Matsushita. Rezultatele obtinute de aceasta companie au determinat gigantul japon