Cel mai mare contract de publicitate pentru televiziune, de 10 milioane de dolari, se bazeaza pe intelegerea dintre Petrom Service SA si postul Realitatea TV. Gandirea drenarii acestor bani ii apartine lui Liviu Luca, lider sindical si patron de media.
de GABI GOLEA ECONOMIC/BUSINESS CHEIE. Liviu Luca, un Jimmy Hoffa de Valea Calugareasca, este omul care dreneaza banii de la sindicat la televiziune "Petrom Service sustine performanta". Este un slogan publicitar pe care postul Realitatea TV il difuzeaza de cateva zeci de ori pe zi. Nici un calup de publicitate nu este difuzat fara sa contina un mesaj Petrom Service.
Un cotidian central dezvaluia recent si pretul acestei campanii de imagine fara precedent. Suma este, potrivit unor documente aflate in posesia redactiei respective, de 10 milioane de dolari. Un asemenea volum de publicitate nu este alocat pentru sustinerea pietei sau imaginii de nici o firma din Romania. Pentru comparatie: intreaga publicitate a sectorului de stat a insumat in ultimii 5 ani 65 de milioane de euro. Adica, o medie de 13 milioane de euro pe an, potrivit premierului Tariceanu. Publicitatea de stat contine, in acceptiunea raportului Guvernului Tariceanu, comunicat Parlamentului, contractele incheiate de institutii oficiale sau companii cu capital majoritar de stat. Asadar, Petrom Service se angajeaza sa pompeze in Realitatea TV aproape cat a contractat statul intr-un an cu toate institutiile de media din Romania.
IMAGINE. De ce a ales Petrom Service o singura televiziune sa-i sustina imaginea, caci este evident din continutul pachetului publicitar ca aceasta este tinta? Sa fie Realitatea TV postul cu cea mai mare acoperire si audienta - criteriile de selectie pentru o campanie de imagine? Alegerea Petrom Service pare sa fie cel putin discutabila daca s-ar tine seama de cifrele de audienta ale postului, situate