Titlul ar putea sa dea fiori reci multor persoane din industria publicitatii. Insa el nu mai reprezinte de mult o noutate pentru cititorii fideli ai publicatiilor de marketing si publicitate din lume. Numele care a generat sute de mii de comentarii in intreaga industrie a publicitatii americane a aparut si in Romania.
La aparitia editiei americane sub acelasi titlu, sute de mii de cititori ai revistei Advertising Age au putut urmari cronici incendiare pe marginea cartii.
Potrivit autorilor sai, "Caderea advertisingului si ascensiunea PR-ului" dovedeste cu argumente, prin analiza profunda a unor campanii de PR de succes, precum si a unora mai putin norocoase, imposibil de contestat, faptul ca advertisingul nu poate indeplini rolul care i-a fost atribuit cu obstinatie de-a lungul timpului - acela de a construi branduri.
"Caderea advertisingului si ascensiunea PR-ului" spune ca rolul de constructie a unui brand ii revine in exclusivitate PR-ului. Dupa aceeasi autori, acest lucru se intampla deoarece advertisingul nu are credibilitate, ingredientul principal necesar la construirea unui brand.
Cartea arata ca numeroase branduri de succes - printre care Starbucks, The Body Shop, Wal-Mart, Red Bull si Zara - au fost construite fara advertising. Pe de alta parte, advertisingului ii revine misiunea de a intretine un brand, o data ce acesta a fost consacrat cu ajutorul PR-ului.
Indrazneata si accesibila, Caderea advertisingului si ascensiunea PR-ului este o carte menita sa zguduie din temelii lumea actuala a marketingului. Al Ries este unul dintre cei mai mari strategi de marketing din lume si, impreuna cu Jack Trout, creator al conceptului de pozitionare.
In 1999, revista PR Week l-a nominalizat ca fiind unul dintre cei 100 cei mai influenti oameni de PR ai secolului 20. Cartile sale genereaza un enorm int