Ae Fond Kiss / Un sarut tandru (2004), de Ken Loach, Marea Britanie - filmul din deschidere, avand ca subiect metisajul cultural european, vazut prin prisma dragostei blamate dintre o catolica irlandeza si un musulman pakistanez, traind ambii în Glasgow, în zilele noastre
Gegen die Wand / Cu capul înainte (2004), de Fatih Akin, coproductie germano-turca - era de asteptat, de la acest copil teribil, ale carui filme Goethe Institut a avut inspiratia sa le aduca la Bucuresti în repetate randuri, sa devina un cineast matur de prima mana; excelent!
Donau, Duna, Dunaj, Dunav, Dunarea (2003), de Goran Rebic, Austria - film cu pretentii mari si cu reusite mici, "river" movie, adica o calatorie pe fluviul Dunarea din Austria pana la Sulina, trenant si plicticos
Ricordati di me / Aminteste-ti de mine (2003), de Gabriele Muccino, Italia - vedere de ansamblu asupra societatii italiene de azi, cu un zoom pe latura ei amoros-sentimentala, cu punerea sub lupa a membrilor unei familii oarecare din Roma de azi
Jesenna (zato) silna laska / Dragoste tarzie (2003), de Zita Furkova, Slovacia - probabil cel mai prost film din festival - oricat ai încerca, nu reusesti sa-i gasesti vreo calitate: de la imaginea (filmul pare gonflat de pe digital pe pelicula) si cadrele neglijente, pana la dialogurile pretios-ridicole si actorii care joaca mai prost decat în filmele lui Ed Wood Arven / Mostenirea (2003), de Per Fly, Danemarca - cronica de familie, cu nimic peste nivelul seriilor TV de gen, doar ca redus la 115 minute
Any Way the Wind Blows / Incotro bate vantul (2003), de Tom Barman, Belgia - film flamand - înca o vedere de ansamblu (deloc rea) asupra societatii din ziua de azi, în Antwerpen de data asta
Bekleme odasi / Anticamera (2004), de Zeki Demirkubuz, Turcia - un sinopsis interesant si atragator si o confirmare a proverbului cu socoteala de aca