Potrivit unui studiu realizat de Asociatia pentru Protectia Consumatorului (APC), toate companiile de telefonie mobila impun clientilor conditii dezavantajoase si abuzive. APC doreste un proces de mediere cu operatorii de telefonie mobila, pentru remedierea acestor clauze.
Daca procesul de mediere va esua, APC va chema in instanta un operator, iar procesul va avea rolul de a obliga companiile sa-si revizuiasca politica in relatia cu abonatii.
In Romania exista milioane de clienti ai serviciilor de telefonie mobila, iar prejudiciile potentiale cauzate acestora prin astfel de contracte se ridica usor la nivelul milioanelor de dolari lunar.
Deosebit de grave prin amploarea numarului de persoane afectate, concluziile studiului APC vin sa intareasca o serie de sesizari primite din partea unor persoane care au "beneficiat" de aceste servicii.
Cosmarul ZAPP
Acestia reclama ca, dupa ce au incheiat cu ZAPP (Telemobil) un contract, s-au trezit ca nu mai pot scapa de pretentiile financiare ale furnizorului. "Am incheiat cu ZAPP un contract de abonament in februarie 2004, pe termen de 12 luni.
Dupa 30 de zile, desi constatasem ca nu mai am nevoie de serviciul respectiv, nu am putut rezilia contractul, deoarece eram obligat sa platesc 200 de dolari penalitate"", afirma M. I., administrator de microintreprindere.
Povestea semnalata de el in continuare este aproape un cosmar demn de Kafka: "de buna credinta, am continuat sa platesc abonamentul, luna de luna, desi nu am mai folosit niciodata serviciul.
In luna noiembrie, mi-am trimis contabila la sediul ZAPP, ca sa le comunice intentia noastra de a nu mai reinnoi contractul dupa cele 12 luni prevazute initial. O functionara de-acolo i-a spus doar ca trebuie sa trimitem sau sa depunem o instiintare scrisa si stampilata pentru a obtine ceea ce do