Piata materialelor de constructii va depasi in acest an 5 miliarde de euro, estimeaza specialistii. Alimentata de mari proiecte de infrastructura si rezidentiale, cererea a prins viteza, atingand 9% in 2004 si probabil 10% in 2005. de DANIELA IVAN DEZVOLTARE. Constructia unui numar mare de locuinte noi a dus la cresterea pietei materialelor Principalii actori sunt fabricile de ciment, de gips carton, de placi ceramice, de termopane, de vopsele. Fiecare segment creste, insa cu ritmuri mai mici s-au mai mari in functie de cerintele pietei.
CIMENT: 300 DE MILIOANE DE EURO. Printre constructori circula o axioma. "Daca vrei sa afli cat se construieste intr-o tara te uiti la consumul de ciment". Estimarile specialistilor sunt bune, piata cimentului va creste cantitativ, chiar daca valoric va ramane in jurul a 300 de milioane de euro. "Piata cimentului a atins 300 de milioane de euro, reprezentand 5-6% din totalul pietie de constructii. Piata cimentului nu va creste in acest an peste nivelul de 300 de milioane de euro, avand in vedere evolutia raportului leu-euro", a declarat Mihai Rohan, directorul general al Carpatcement Holding si reprezentantul grupului german HeidelbergCement in Romania. Principarii actori sunt grupurile Lafarge (Franta), Holcim (Elvetia) si HeidelbergCement (Germania), cu cote aproximativ egale.
INVELITORI: 70 MILIOANE DE EURO. Fabricile care vand sisteme de invelitor mizeaza pe vanzari care sa depaseasca 10 milioane de metri patrati in 2005. Piata de profil va inregistra in 2005 vanzari de peste 10 milioane de metri patrati, in crestere fata de 8,9 milioane metri patrati in 2004", spune Alexandru Matei, directorul national de vinzari al Bramac. "Pretul mediu pe metru patrat este 5,5 euro. La aceasta se adauga si accesoriile, care reprezinta, in medie, 30% din valoarea totala", a mai spus acesta.
GIPS CARTON: 48 MILIOANE DE