Abonatii telefoniei fixe se arata in ultimul timp tot mai atrasi de ofertele companiilor alternative de telefonie fixa, care ofera nu doar convorbiri nationale si internationale la tarife mai mici, dar si servicii integrate (cablu, telefonie si internet, toate printr-un singur operator).
Surse din piata estimeaza ca numarul abonatilor alternativi a crescut in ultimele 5 luni de aproape patru ori fata de decembrie 2004, ajungand la 250.000 in acest moment. Piata telefoniei fixe numara la inceputul anului peste 4,3 milioane de abonati.
Daca la inceput majoritatea clientilor alternativi erau din randul agentilor economici, de la inceputul anului a crescut foarte mult si numarul abonatilor persoane fizice. Cresterea numarului de abonati a determinat in unele cazuri chiar dublari ale traficului de voce, dupa cum sustin reprezentantii companiilor din bransa.
"Numarul de apeluri in si prin reteaua noastra din ultimele 5 luni a fost cu aproape suta la suta mai mare fata de cel inregistrat in decembrie 2004. Nivelul de incredere al clientilor in noile servicii a crescut simtitor", sustine Serban Savu, director executiv in cadrul diviziei de telefonie fixa a Adisam Telecom.
Totusi pe piata telefoniei fixe alternative se inregistreaza anumite "intarzieri", sustin jucatori de pe piata. "Dupa liberalizare nu au avut loc mutari spectaculoase de abonati pentru ca nu au existat operatori pregatiti. Cei mai multi au asteptat momentul liberalizarii si abia apoi au inceput sa construiasca retele, lucru care cere timp.
Abia din 2004 retelele au fost functionale, astfel ca, din 2005, ne putem astepta la cresteri importante ale numarului de abonati si, implicit, ale cifrelor de afaceri", este de parere Adrian Boca, director executiv Atlas Telecom.
Doua telefoane de fix, doua facturi
Mecanismul schimbarii fur