Agentia „SAPARD", impreuna cu Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale (MAPDR) a declansat o ampla campanie de publicitate pentru promovarea programelor Sapard. Costul acesteia se ridica la aproape 600.000 de euro. Cum vor fi folositi acesti bani? Vor fi create centre de informare pentru tarani, dar se va achizitiona si aparatura performanta.
Spre exemplu laptop-uri, aparate foto digitale, trei Logan-uri, un Mercedes Vito, materiale indispensabile pentru popularizarea Sapardului in randurile viitorilor fermieri.
Expresii de genul „rambursarea cheltuielilor", „valoarea eligibila" sau „studiu de fezabilitate", se pot gasi in fiecare pliant tiparit, tot pentru informarea cat mai sugestiva a taranului roman.
Principalii beneficiari, potrivit ministrului Agriculturii, Gheorghe Flutur, sunt procesatorii de carne si lapte - circa 1.100 unitati - care nu au programe de restructurare si risca sa dea faliment p?na in iunie 2006, daca nu vor demara modernizarea unitatilor. „Pana in prezent s-au inchis 60 de unitati.
Invitam unitatile de procesare la Sapard, sa obtina credite pe termen lung", a spus ministrul Flutur. El i-a criticat pe coordonatorii programului pentru faptul ca pana acum s-a facut prea putin pentru ca informatia sa ajunga la potentialii beneficiari, precum si comunicarea cu acestia.
„In ultimii ani s-a facut prea putin pentru popularizarea programului Sapard. Nu a fost suficient de mediatizat in mediul rural. (...) Oamenii agentiei trebuie sa iasa mult mai ofensiv in tara, sa explice oferta folosind un limabj simplu, apropiat de oamenii de la tara", a spus Gheorghe Flutur. Valoarea campaniei de informare si publicitate se ridica la 594.985 de euro.
Mercury Promotions este firma care a c?stigat licitatia publica organizata de Ministerul Agriculturii, iar programul se deruleaza