Bill Clinton a venit in Romania, pentru a ne invata cum sa ne construim reputatia. Chiar are ce spune in acest domeniu. Poti crede orice despre America, fie ca esti pro sau contra, dar nu poti trece in derizoriu faptul ca stie sa se vanda bine, sa se prezinte la cele mai inalte standarde, chiar daca, de-a lungul vremii, multe decizii politice au fost si raman contestate.
Dupa opt ani la Casa Alba, Bill Clinton este, cu siguranta, una dintre personalitatile mondiale cele mai in masura sa ne dea sfaturi despre democratie, transparenta, libertate individuala si colectiva, traditie recenta, construirea unei marci, pornind de la o institutie.
Chiar si pentru simplu motiv ca, scandalul sexual in care a fost implicat, legat de rochita Monicai Lewinski, nu l-a daramat, constituie un argument in favoarea lui.
Ani de zile, de-acum inainte, daca-si mentine sanatatea usor subrezita, va putea trai de pe urma experientei acumulate, tinand conferinte si oferind sfaturi prietenesti, dar avizate, tarilor aflate in tranzitie sau poticnite de-a binelea in aceasta.
Ce ne-a transmis noua, Bill Clinton? In primul rand, un semnal pozitiv pentru ca a venit, la invitatia Brand Academy, Omnilogic si Saptamana financiara. In al doilea rand, ca si-a lansat la noi si volumul de memorii "Viata mea", ilustrat extraordinar, cu fotografii de pe calut, la cativa ani, pana cand tot globul ii era la picioare, ca sef la Casa Alba.
Pe urma, ar mai fi de remarcat simplitatea in care ne-a vorbit, ceea ce denota faptul ca stia cui se adreseaza – reprezentantilor unei tari mici, dar cu o cultura care, pe alocuri, intrece America.
Felul sau direct si prietenos de a se adresa i-a facut, pe participantii la Confertinta si Receptie, sa uite de neplacerile de organizare, sa treaca peste nerespecatrea programului, provocata de intalnirea intem