La Apahida, Consiliul Judetean Cluj construieste Centrul de Marketing pentru Produse Agro-Alimentare, asa-zisa "Piata de gros", o investitie de patru milioane de euro realizata de un constructor din Grecia. Sucursala romana a Balafas SA, castigatoarea unei licitatii internationale, nu are nici macar un numar de telefon in Romania.
Pe langa aceasta firma, banii europeni pentru Centrul de Marketing clujean au atras alte patru firme din Europa, societati ce au un trecut "glorios" in afaceri "paguboase" pentru banul public. In acelasi timp, Consilul Judetean pare dezinteresat de o afacere de milioane de euro.
Proiectul Centrului de Marketing pentru Produse Agro-Alimentare a fost initiat de fosta conducere PSD-ista a Consiliului Judetean (CJ). Bugetul total al acestuia este de peste patru milioane de euro, din care 2,5 milioane sunt bani europeni, aproape un milion de euro provin din Fondul National de Investitii, iar restul de 700.000 vin pe filiera Consiliului Judetean.
La licitatia deschisa organizata de Ministerul Integrarii Europene, in vederea desemnarii firmei care executa lucrarile de constructie ale Centrului de Marketing pentru Produse Agro-alimentare de la Apahida, au participat inca patru ofertanti: Alpine Mayreder BAU din Austria, ACI Cluj, Guris din Turcia si Efklidis din Grecia.
Potrivit datelor furnizate de Ministerul Integrarii Europene (MIE), Balafas - sucursala Bucuresti, castigatoarea licitatiei pentru executarea lucrarilor aferente Centrului, a primit un avans de 15% din valoarea contractului, pe baza unei scrisori de garantie aprobata de Minister. Conform standardelor europene, s-a impus ca investitia sa fie supervizata de o firma de consultanta.
Pentru Centrului de Marketing pentru Produse Agroalimentare, a fost desemnata ca observator