Ziarele sunt oglinda societatii. Cand imaginea este stramba, oamenii le lasa deoparte. Jurnalistii trebuie mereu sa simta pulsul evenimentelor, cu o fractiune de secunda mai rapid decat restul Ziarele sunt oglinda societatii. Cand imaginea este stramba, oamenii le lasa deoparte. Jurnalistii trebuie mereu sa simta pulsul evenimentelor, cu o fractiune de secunda mai rapid decat restul lumii. Pentru oamenii de presa, informatia este vitala. In lipsa ei, oglinda se abureste, iar cititorii sunt primii care sanctioneaza acest lucru. Asa s-a intamplat in aceasta criza a ostaticilor, cu un final fericit pentru cei trei colegi ai nostri, dar cu urmari fatale pentru presa in ansamblul ei. In timpul crizei, informatiile au lipsit cu desavarsire, iar ziaristii, fideli ideii ca populatia trebuie sa stie, au cautat sa discearna prin amalgamul de zvonuri unde este intoxicare, unde este realitate. Neindoielnic, s-au facut greseli. Motivul este simplu. S-au aplicat metode de investigare obisnuite, intr-o situatie exceptionala, pentru gestionarea careia nimeni nu a fost cu adevarat pregatit. Consecinta a fost ca populatia, dezamagita, si-a indreptat atentia catre un alt pilon, identificat, in acel moment, drept unicul depozitar al informatiei. Cu alte cuvinte, si-a transferat increderea catre o alta autoritate, iar credibilitatea presei a scazut dramatic. Lipsa informatiei corecte a declansat, ulterior, mai multe tipuri de comentarii, adeseori contradictorii si furioase, ceea ce, pentru privitorul din afara, a creat senzatia de amatorism in presa. Poate acest episod ar fi trecut netaxat daca nu se suprapunea peste un fenomen mai profund care macina breasla de ceva timp. In media romaneasca are loc in aceasta perioada un fenomen asemanator celui din formatiunile politice. Si presa, si partidele au nevoie de o raportare corecta la societate, asa ca trebuie sa se apropie cat mai mult