"300 de kilometri la orã in viteza a cincea, mai ai curaj s-o dai pe a ºasea?", cam aºa s-ar descrie sumar cea mai rapidã motocicletã de serie din lume, ISuzuki-Hayabusa, de 1.300 cmc.
Pe numele ei de serie GSX-1300R, "Busa", aºa cum o alintã cunoscãtorii, poate fi luatã la aproximativ 10.000 de euro, fãrã taxe.
4 cilindri in linie, in 4 timpi, care scot 172,6 cai putere la 9800 rpm pe un ºasiu de 215 kg s-a mai vãzut. Existã multe motociclete mai puternice, dar nici una nu reuºeºte sã aibã performanþele GSX-1300R.
Experþii spun cã fabricantul japonez a scos performanþã din aerodinamicã.
La un test pe Autobahn, "bestia" a prins 340 de kilometri pe orã, insã nimeni n-a putut spune vreodatã care este viteza maximã a GSX-1300R. Lupta constructorilor pentru cea mai rapidã motocicletã de ºosea a fost opritã tocmai de aceastã realizare a japonezilor.
Dupã ce Suzuki a scos Hayabusa, s-a introdus la nivel internaþional o regulã de fabricaþie care interzice producãtorilor sã scoatã pe piaþã motociclete care depãºesc viteza de 300 de kilometri pe orã. Ca urmare, Suzuki a pus limitator pe GSX-1300R.
Cert este cã pe stradã, ºi mai ales pe carosabilul romanesc, nimic nu mai este sigur la o vitezã superioarã. Hayabusa poate fi un hobby in sine, dar ca sã-þi permiþi o astfel de pasiune trebuie sã ai experienþã de cel puþin 10 ani pe 2 roþi. "Monstrul" nu este recomandat conducãtorilor de duminicã ºi in nici un caz incepãtorilor.
"Busa" poate pãrea tentantã ca preþ de mana a doua (ºi se gãsesc, avand in vedere cã ea circulã din 1999), insã e bine de ºtiut cã, oricare ar fi fost primul proprietar, nu a menajat-o deloc, aºa cã cel mai bine este sã fie luatã din magazin.
"300 de kilometri la orã in viteza a cincea, mai ai curaj s-o dai pe a ºasea?", cam aºa s-ar descrie sumar cea mai rapidã motocicletã de serie din lume, ISuzuki-Hayab