Un nou succes romanesc:
Evenimentul artistico-monden a avut loc la luxosul cinematograf Pro al "imperiului" Pro. Mai exact, pe locul ocupat candva de cinematograful "Luceafarul" (o sala frecventata in ultimii ani 80, de o lume pestrita si galagioasa, care radea, si cand trebuia si cand nu, care vocifera in toate felurile, scuipand cu voiosie cojile de seminte de floarea soarelui pe "dusumeaua" oricum doar vag maturata). Acum, locul arata ca la Paris. Fotoliile comode sunt imbracate in plastic moale, ca pielea de caprioara, in vreme ce treptele luminate de becuri mici si eficiente sunt invelite in plus visiniu. Aerul conditionat functioneaza impecabil, difuzand silentios un fel de briza de munte... Aparatura este de ultimul tip, sunetul de hi-fi... Ce-i drept, preturile sunt tot ca la Paris, asa incat printre cinefili diferentele sociale sunt (vor fi) foarte evidente. Pe scurt, un cinema intrat inca de pe acum in Europa. Un alt semn - dupa Mall si cinema Cotroceni - un semn binevenit ca, iata, si in domeniul salilor de cinema se "misca ceva"!
La conferinta de presa tinuta inainte de premiera, regizorul Dan Pita ne-a dat unele explicatii cu privire la aparitia atat de tarzie pe ecrane a acestui film inceput acum vreo 3 ani: "Am avut de rezolvat multe probleme tehnice legate de postprocesare. In Romania este inca foarte greu sa faci film. In cazul nostru, pentru ca totul sa fie impecabil din punct de vedere tehnic, a trebuit sa "alergam" uneori de la Bucuresti la Viena, ba chiar si la Londra. Si-apoi, poate ca inconstient, am asteptat si noi o sala ca asta, pentru a va prezenta o pelicula in care credem. Si care sper ca va trezi interesul publicului".
Pita spune asta cu zambetul lui hatru, cuceritor. Un zambet care tradeaza si o sfiala - fireasca, in fata unui public "cu care nu s-a mai intalnit in acest nou secol"- dar si emotia cu care un artist