GAZETA de Bistrita scoate in relief stilul dubios prin care constructorul german de drumuri Geiger GmbH intelege sa faca afaceri in Romania. Prin publicarea acestor materiale nu intentionam altceva decat sa punem in garda autoritatile din fruntea judetului Bistrita-Nasaud.
Ultima intalnire intre reprezentantii germani ai Geiger GmbH (condusi de Ewald Brandner – n.red.) si prefectul Ioan Szilagyi a avut loc la mijlocul saptamanii trecute.
S-au discutat, din informatiile noastre, detalii tehnice pentru demararea imediata a lucrarilor la tronsonul de drum castigat de nemti, cu toate ca noi stim ca nici o firma locala nu a acceptat sa semneze vreun contract de subantrepriza cu Geiger din cauza conditiilor inrobitoare pe care acestia le pun la orice negoiere.
Cum au incercat nemtii sa puna mana pe societatea Drumuri si Poduri Judetene Mures?
La realizarea acestui material am beneficiat de ajutorul colegilor de la ZIARUL de Mures, care, la vremea respectiva, au mediatizat pe larg cazul si dedesubturile acestuia. Constructorul Geiger Romania SRL a fost considerat in urma cu aproape trei ani drept societatea preferata in privatizarea societatii Drumuri si Poduri Judetene Mures.
Conform declaratiilor autoritatilor muresene, "atuurile" lui Geiger ar fi fost executarea lucrarilor de reparatii pe drumul european E60, intre Sighisoara si Targu Mures, precum si propunerea unui aport de peste 20 de miliarde de lei, din care 14 miliarde reprezenta un aport de utilaje expirate, invechite si imposibil de utilizat, dar "necesare" redotarii societatii Drumuri si Poduri.
Presa din Mures a criticat deschiderea conducerii Consiliului Judetean fata de nemti din cauza "reusitei" lucrarilor de pe E60, unde apa a baltit mult timp pe sosea si din cauza