Producatorul de carne de pasare Transavia Alba Iulia, detinut de omul de afaceri Ioan Popa, estimeaza pentru acest an dublarea cifrei de afaceri, dupa ce anul trecut a definitivat o investitie de 12 milioane de euro intr-un abator.
a??La sase luni dupa punerea in functiune a abatorului am reusit sa livram pe piata, in primul trimestru, o cantitate dubla de carne. Aceste rezultate ne indreptatesc sa credem ca vom inregistra dublarea cifrei de afaceri la sfårsitul anuluia??, spune Ioan Popa, care este si directorul general al Transavia. Compania a våndut pe primele trei luni 5.500 de tone de carne de pui, comparativ cu 2.500 in perioada similara a anului trecut.
Transavia are o capacitate de crestere de 1.700.000 pui/serie, in 6,5 serii pe an, realizånd anual aproximativ 25.000 de tone de carne in viu. Compania produce 80 de tone de carne de pui/zi, capacitatea totala de productie a abatorului fiind de 50.000 tone/an.
a??Vom continua politica de investitii prin finalizarea lucrarilor in curs de desfasurare pentru noi ferme de crestere a puilor de carne, care vor mari cu 50% productia. De asemenea, påna la sfårsitul anului dorim sa ne extindem capacitatile de stocare a materiei furajere, precum si sa incheiem construirea unei statii de procesare soiaa??, spune Popa. El afirma ca investitiile din acest an vor atinge 4 milioane de euro. a??Desi pe primele doua luni vånzarile pe piata merg in general mai slab, acestea si-au revenit. Pe piata se remarca o crestere evidenta a consumului de carne proaspata in dauna celei congelate. Am mers si noi pe acest trend si acum vindem 65% carne proaspataa??, afirma Popa.
Aproape 70% din vånzarile Transavia sunt realizate prin marile lanturi de retail. a??Nu cred ca procentul este prea mare sau riscant. Marile retele de retail reprezinta o piata sigura, permanenta si au riscuri