Marile firme care realizeaza transporturi de calatori in judetul Bistrita-Nasaud au sansa de a distruge definitiv micii concurenti care au reusit cu greu sa achizitioneze cateva microbuze si sa realizeze transport de pasageri pe un traseu.
Cu ajutorul indirect al Doinei Filipoiu, director la Autoritatea Rutiera Romana, Heniu SA, firma colegului de partid, Cornel Iliesi, (viceprimarul anonim al P.D. - n.red. ) va reusi, alaturi de alte doua firme, sa impuna monopolul pe piata transportului judetean de calatori.Norma unora, falimentul altora
In 18 martie 2005 a fost semnata de catre conducatorii Inspectoratului General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei si ai Autoritatii Rutiere Romane metodologia de atribuire a licentelor de transport de pasageri in trafic judetean si interjudetean, prin servicii regulate.
Prin noile norme se vizeaza asigurarea serviciilor de transport public de pasageri pentru perioada 2005 - 2008.
Din nefericire, felul in care sunt formulate vor conduce, cel mai probabil, la instaurarea unui monopol al firmelor mari, in conditiile in care se pune un pret mai mare la acordarea licentei pe numarul de autovehicole si nu pe calitatea servciilor oferite de firmele participante.
In aceeasi metodologie sunt prezentati si pasii pe care trebuie sa-i parcurga o firma de transport pentru a se inscrie la licitatia programata sa aiba in data de 3 iunie.
Insemnatatea licitatiei ce urmeaza se datoreaza faptului ca licentele de transport care vor fi acordate la aceasta data vor fi valabile pentru urmatorii trei ani, iar intreaga procedura se va desfasura prin sistemul de licitatii electronice.
Principala modificare pe care o aduc noile norme se refera la faptul ca licitatia se va organiza pe ofert