Asa cum se anticipa, Franta a spus "nu" Constitutiei Europene - ceea ce complica lucrurile pentru UE dar si pentru Romania, citata adesea printre invitatii la integrare care ar putea fi amanati din cauza ca gazdele au unele probleme. Dnii Basescu si Tariceanu pareau convinsi insa ca Romania nu va avea de suferit daca isi respecta toate angajamentele. Nici n-are de ales.
Felul in care vad cei doi oficiali traseul integrarii difera simtitor: dl Basescu crede ca drumul cel mai scurt il reprezinta alegerile anticipate in timp ce premierul refuza ideea intrucat "nu schimbi caii cand urci dealul". Iar caii putere ai dlui Tariceanu (in realitate niste ponei) ar fi in plin galop ducand economia la incandescenta: "stiti cum se spune pe romaneste - duduie!".
Duduie sau suduie? Oricum, presedintele si premierul sunt pregatiti de drum, fiecare cu atelajele sale. PNL vrea fuziune cu PD si primeste parlamentari din PSD si chiar din PRM fara sa-i mai caute la dinti.
Asa se face ca peremistul Lupoi a sosit in garajul dlui Tariceanu direct cu camionul: "eu cu dansul personal n-am avut decat dupa revolutie o relatie legata de faptul ca dansul avea camioane, eu aveam camioane".
Ce coincidenta de idei! Si vicepremierul Copos s-a apropiat de dl Basescu tot cu camionul: "imi amintesc ca in ´90 aduceam impreuna un camion cu margarina si il imparteam jumatate-jumatate". Ce vremuri! Ce camioane! Fara indoiala, un camion sosit la timp te leaga de colegii de cursa - iar solidaritatea camionagiilor e recunoscuta. Dai intr-unul pica doi si sar la bataie trei.
Retinerea liberalului Dinu Patriciu (pentru 24 de ore) i-a atins la cisterna si pe cativa din baronii vechii guvernari cu care acesta avea afaceri transpartinice in virtutea spiritului de la Snagov si Petrom - de care APADOR CH a tinut seama cand a cerut demisia dlui Botos fiindca