Santierul Naval Daewoo Mangalia(Foto: )
Desi cu totii suntem gata sa aratam cu degetul coruptia de la nivelul mai-marilor tarii, cand vine vorba sa vedem ce se petrece si prin ograda proprie, inchidem ochii subit, negam ca astfel de fenomene ar exista si intoarcem capul.
Astfel se intampla si in cazul Santierului Naval SC Daewoo Mangalia, unde lucrarile de reparatii bine platite sunt directionate invariabil catre firmele sub-contractoare detinute tocmai de cei cu rol in controlarea acestor acte de influenta. Iar cum era de asteptat, superiorii nu stiu nimic si nici nu considera ca astfel de fapte sunt posibile.
La nivel local este bine cunoscut faptul ca firme sub-contractoare din cadrul Santierului Naval SC Daewoo Mangalia sunt detinute sau administrate de rude apropiate ale organelor de control.
Iar in virtutea acestui fapt, aceste firme devin beneficiarele celor mai profitabile contracte, in detrimentul celorlalte firme, ai caror reprezentanti nu se pot lauda cu relatii atat de stranse, dupa cum ne-a declarat administratorul unei firme sub-contractoare defavorizate, dar care a preferat sa-si pastreze anonimatul.
„Nu ai cui sa te plangi pe acolo ca ai fost neindreptatit, caci organele indreptatite sa ancheteze nu au nici un interes sa o faca, doar nu se vor sapa unul pe celalalt", ne-a declarat administratorul de firma.
Astfel, printre persoanele prinse cu mana in sac si cu numele trecut pe statul de plata al unor firme se numara si Gheorghe Cristea, seful Postului de Politie Transporturi din cadrul santierului, dar care pentru a nu trezi prea multe suspiciuni a trecut firma, SC „Gabi Maritime" SA, pe numele sotiei.
Prea departe nu este nici Adrian Stalpeanu, seful Postului Vamal din zona, societatea SC „Om