Revista Men's Health, editată de Burda România, redactor-şef Răzvan Spiridon, încearcă alt ton decît cel ultra-teribilist cu care ne-a obişnuit, de pildă, FHM. Se adresează, probabil, bărbatului matur, confruntat cu probleme reale de sex, dar şi de sănătate şi responsabilitate. Tonul macho şi pushy pare să se fi transformat într-unul mai sfătos, un soi de vrăjitor din Oz, documentat şi cu picioarele pe pămînt, capabil să găsească aproape orice soluţie. Reflectă, evident, şi o altă epocă, mai aşezată, şi pentru bărbaţi: e timpul să-şi aibă şi ei revistele lor, în care îşi pot expune firesc problemele, şi slăbiciunile, asemenea nouă, femeilor (care, fiind mai complicate şi mai locvace, am fost lăsate s-o facem mai de mult), fără să pară ceva nedemn sau nereprezentativ pentru sexul tare. Un pas înainte spre adevărata egalitate, vor spune feministele (şi nu numai). Constatările de mai sus nu înseamnă, neapărat, că revista e lipsită de reţete; ci că reţetele au evoluat spre un alt nivel, devenind mai puţin agresive şi mai digerabile. Men's Health oferă o mare cantitate de informaţie, în aproape toate domeniile posibile, în legătură directă sau îndepărtată cu preocupările bărbatului: de la părul de pe faţă la responsabilităţile paternităţii. După editorial, cineva din Tîrgu Mureş întreabă dacă femeilor le place sau nu ca bărbaţii să aibă păr pe faţă; apoi apar nuanţele - şi anume în ce cantitate le place, iar concluzia la care se ajunge este că, dacă ar fi să aleagă ceva, ar prefera ciocul şi barba intermediară, de neras pe week-end. Răspunsurile în sine nu contează, ci multitudinea şi diversitatea amănuntelor: ai voie să întrebi şi să discuţi despre orice, totul se dezbate... După care constatăm, cu stupoarea unor deja depăşite prejudecăţi, că infailibilii şi grăbiţii bărbaţi pot primi aproape aceleaşi recomandări de care noi, doamnele, beneficiem în revistele noa