Daca este cald se consuma in cantitati mari, iar daca este racoare vinzarile nu cresc anual mai mult de 5-10 procente. Producatorii romani din industria de inghetata sint inca tributari vremii. Gusturile sint insa din ce in ce mai rafinate.
Estimata la aproximativ 35 de milioane de euro, ceea ce inseamna un volum al vinzarilor de aproximativ 10-15 milioane de kilograme anual, piata inghetatei din Romania este impartita intre aproximativ 20 de producatori. Cei mai importanti sint Delta Romania, cu aproximativ 40% din piata, Kubo Ice Cream Company, cu 20-22% din piata, Betty Ice cu 16-18%, Napolact, Prodlacta si Ati-Cream, cu 8-10%.
In ceea ce priveste capacitatile, majoritatea producatorilor autohtoni realizeaza intre 1.000 si 6.000 de tone pe an. Potrivit datelor Institutului National de Statistica, productia de inghetata a fost anul trecut de peste 22 de milioane de kilograme, mai mare fata de anul precedent, cind in tara noastra s-au realizat in jur de 10,8 milioane de kilograme de inghetata.
Estimari
Din cauza vremii, pentru producatori sezonul acesta nu a inceput foarte bine, dar se asteapta la cresteri cuprinse intre 5 si 25%. „Deocamdata a mers foarte prost. Incepind din prima jumatate a lui aprilie si pina acum nu a fost decit vreo citeva zile cald. Momentan nu putem sa ne pronuntam asupra trendului", ne-a spus Vasile Armenean, director la Betty Ice.
Potrivit acestuia, diferenta de la 20 la 30 de grade Celsius poate fi cruciala pentru vinzarile de inghetata. Atunci cind temperatura este mai mare, vinzarile se pot chiar dubla. „Dupa cum a evoluat piata, ar trebui sa trecem de un kilogram pe cap de locuitor, dar daca vremea va fi rea o sa raminem la aceeasi valoare", a mai precizat Armenean.
Reprezentantii Kubo Ice, care produc sub marca Amicii, mizeaza insa pe majorari ale vinzarilor cuprins