Schimbari majore in peisajul comertului pe Internet din Romania: daca in 2004 magazinele virtuale inregistrau cifre de afaceri de 200.000 de euro, acestea s-au dublat in primul trimestru din 2005.
Tendinta comertului online romanesc este ascendenta. Numarul clientilor a crescut, un magazin virtual ajungand in 2005 sa fie vizitat, lunar, de aproximativ 40.000 de persoane.
De aici si cresterea uriasa a profiturilor, care ajung, potrivit declaratiilor directorilor acestor firme, pana la 400.000 de euro pe an. Pentru clienti, cumparaturile virtuale sunt solutia alternativa de achizitionare a produselor dorite fara a pierde prea mult timp prin magazine.
„In conjunctura actuala, foarte multe persoane apeleaza la acest sistem de cumparaturi ce le scutesc de foarte mult timp pierdut si de efort.
In marea majoritate a cazurilor, discutam de cumparatori informati, ce doresc sa intre in posesia respectivelor itemuri fara a mai fi necesar sa se deplaseze la unul din magazinele Best Computers", a spus Catalin Gligan, directorul Departamentului de Marketing din cadrul Best Computers.
Punctual, clientul nu trebuie decat sa intre pe site-ul unui astfel de magazin, sa-si aleaga produsul dorit si sa-l comande apasand pe butonul „cumpara". Sistemul prevede masuri de plata prin virament sau cash si implica discutia telefonica cu operatorii ce asigura atat confirmarea comenzii, cat si informatii despre produsele comandate.
Avantajele comertului electronic sunt insa de ambele parti: cumparatorul isi poate achizitiona orice produs fara a mai fi nevoit sa-si gaseasca timpul necesar pentru a ajunge intr-un magazin; de cealalta parte, un singur magazin poate fi accesat din toate colturile lumii, si isi poate expune si vinde gama cea mai larga de produse cu cheltuieli foarte mici.
Astfel, pentru directorii de mag