In Uniunea Europeana, calitatea carburantilor - a benzinei, motorinei si GPL - este foarte strict monitorizata. Daca aceste produse nu respecta standardele de calitate, ele se evapora chiar si in In Uniunea Europeana, calitatea carburantilor - a benzinei, motorinei si GPL - este foarte strict monitorizata. Daca aceste produse nu respecta standardele de calitate, ele se evapora chiar si in timpul scurt cat se incarca un plin sau polueaza puternic atmosfera prin emisii de sulf. In Olanda, de exemplu, de aceasta problema se ocupa Ministerul Locuintei, Amenajarii Teritoriului si al Protectiei mediului. Acesta are un departament special care evalueaza permanent calitatea benzinei si a motorinei prin prelevare de probe de la toate benzinariile Olandei. Probele sunt analizate in laboratoare acreditate, iar rezultatele slabe ale carburantilor impun decizii conform legii. Henk Baarbe, de la Ministerul Locuintei din Olanda, a declarat, intr-un seminar romano-olandez pe tema calitatii carburantilor: "Monitorizarea acestora implica costuri ridicate de analiza, iar societatile petroliere neglijeaza sistemele de calitate. Totodata, calitatea slaba a benzinei si motorinei poate coincide cu evaziunea fiscala". La randul sau, specialistul olandez Niek Klooster a sustinut faptul ca o calitate slaba a carburantilor poate afecta atat transportul in sine al acestora in autotrenuri, cat si siguranta transportului rutier in general. Analizele de laborator au demonstrat ca normele UE atesta o evolutie a sulfului in motorina, de exemplu, de la 102 mg/kg - sulf cantarit in 2003, la 50 mg/kg in ianuarie 2005. Romania, la randul sau, are obligatia de a introduce pe piata, incepand cu 1 ianuarie, benzina fara plumb, cu un continut de sulf de 150 mg/kg. Din 1 ianuarie 2007, acesta trebuie sa scada la 50 mg/kg, iar de la 1 ianuarie 2009, nivelul sulfului trebuie sa ajunga la 10 mg/kg.