A doua bucata din epava navei Rostok a fost scoasa din apa si depusa ieri pe mal. de ALEXANDRU NASTASE OBSERVATOR EPAVA. Cargoul Rostok s-a pus de-a latul Dunarii in 1991, in dreptul localitatii Partizani din Delta Circulatia navelor pe Canalul Sulina si pe Bratul Sfantu Gheorghe a fost inchisa ieri incepand cu ora 10:45. Operatiunea de transport al celei de-a doua bucati a navei Rostok a durat aproximativ opt ore. "Bucatica" de 800 de tone a fost transportata la cimitirul de nave de pe Bratul Sf. Gheorghe.
Transportul monstrului de otel s-a facut cu macaraua plutitoare autopropulsata Cormorant, care a executat lucrarile de ranfluare, intre patru remorchere, si depusa pe uscat pe Bratul Sf. Gheorghe. Cea de-a doua bucata din epava Rostokului a fost taiata inca din luna februarie, insa din cauza conditiilor meteorologice si a faptului ca era plina de mal si de marfa, scoaterea acesteia din apa pentru curatare nu a fost posibila decat in urma cu doua saptamani.
INTARZIERE. La aceasta intarziere au contribuit conditiile meteorologice extrem de nefavorabile (inghetul din primele luni ale anului), dar si debitele foarte mari inregistrate inca din luna aprilie in Delta, care au generat curenti foarte puternici. In Bratul Sulina mai sunt acum inca doua bucati din epava cargoului ucrainean, care vor fi aduse la suprafata in cel mai scurt timp. Reprezentantii Consortiului pentru indepartarea navei Rostok se feresc insa sa mai dea ca sigura o data pentru indepartarea definitiva a epavei nevei ucrainene.
SCUFUNDAREA. Cargoul ucrainean Rostok s-a scufundat la 2 septembrie 1991 pe canalul Sulina, in dreptul localitatii Partizani. Vasul venea de la Tulcea si era incarcat cu sarma din fier-beton. Nava s-a apropiat cu viteza redusa, mergand pe mijlocul canalului, putin deviat spre malul stang. Si-a lasat ancora la puntea din fata in partea stanga, desi o