- Diverse - nr. 109 / 6 Iunie, 2005 Sunt clipe in viata cand iti pui intrebarea: De ce ma zbat? - si sentimentul renuntarii te domina. In astfel de clipe, poate, din intamplare, "ti se arata calea". In 28 martie, a aparut un articol despre lansarea cartii "Arestarea, procesul si moartea lui Iisus" de Haim Cohn. Intrebat daca o carte poate pune capat unor idei preconcepute, autorul a raspuns: "O singura carte nu este in stare de asa ceva, dar poate crea o opinie publica, iar aceasta, la randul ei, poate sa duca la o schimbare a lucrurilor". Oricat de dureros este sa constati asiduitatea cu care unii incearca sa ne convinga de influenta slava din limba romana, careia, in fond, ei ii sunt tributari, prin slugarnicia stalinista, trebuie sa vorbim. Sincer, apreciez talentul si inteligenta ruseasca, dar acest lucru nu ma determina sa imi pierd logica si sa sterg cu buretele Antichitatea, numai de dragul aparitiei slavilor in acest spatiu, dupa secolul VI. Inca de la Homer, apar referiri la poporul din spatiul carpato-istrian, iar arheologii pot extinde perioada de locuire pana la sute de mii de ani, chiar milioane. In acest context, un popor sedentar, care se bazeaza pe agricultura si pe mestesugurile ce ii asigura uneltele si obiectele din gospodarie, nu poate fi intr-atat de lipsit de inteligenta incat sa nu-si exprime prin cuvinte activitatile si uneltele folosite. O dovada a gradului de dezvoltare a agriculturii este data de descrierea facuta de Herodot. Graul era atat de inalt, incat persii au trebuit sa il secere pentru a putea trece cavaleria. Nici azi nu imi pot imagina ce fel de agricultura exista in urma cu aproape 2.500 de ani. Daca spatiul nostru s-a remarcat ca un adevarat granar inca de pe vremea lui Herodot, cu aproape o mie de ani inaintea invaziei slavilor, cum este posibil ca romanii sa fi preluat termenul coasa din slava, dupa cum afirma autorii DEX-u