Sfirsitul primei decade a secolului al XXI-lea va gasi Romania cu 286 de noi kilometri de autostrada, potrivit programului de constructie elaborat de Compania Nationala de Autostrazi. Acestia se vor alatura celor 228 deja existenti, asa ca totalul se va ridica la 514 kilometri.
In 2010 bucurestenii vor putea calatori spre litoral mai repede si mai sigur, pentru ca autostrada Bucuresti-Fetesti-Cernavoda-Constanta va fi terminata. La fel si varianta de ocolire a Constantei.
Tot pe coridorul IV, (Nadlac-Arad-Timisoara-Lugoj-Deva-Orastie-Sibiu-Pitesti-Bucuresti- Constanta), singurul pe care se va construi o autostrada in Romania, vor mai fi gata pina in 2010 portiunile Nadlac-Arad-Timisoara si Deva-Orastie-Sibiu.
Asa arata prognozele, dar trista realitate romaneasca a aratat ca de la vorba la fapte e cale lunga. Mai ales ca, dintre cei 286 de kilometri preconizati a se da in folosinta pina in 2010, 189 nu au finantarea asigurata. Si nu este deloc vorba de bani putini, ci de 1,24 miliarde de euro.
Proiectele autostrazii Transilvania si a segmentului Bucuresti-Brasov au fost momentan puse in cui de noua administratie de la Bucuresti. Cum o autostrada este in primul rind o decizie politica, nu este exclus ca, odata cu o potentiala alternanata la putere in 2008, proiectele sa fie reluate.
„Minune" care nu-i exclus sa se intimple si in actualul mandat, daca Bechtel si cele doua firme europene care au fost lasate fara contracte vor protesta prea tare. Insa, cum Romania nu are suficienti bani pentru a construi in acelasi timp doua autostrazi, unul dintre trasee il exclude clar pe celalalt.
Sfirsitul primei decade a secolului al XXI-lea va gasi Romania cu 286 de noi kilometri de autostrada, potrivit programului de constructie elaborat de Compania Nationala de Autostrazi. Acestia se vor alatura celor 228 deja existe