Iesi vreodata din sala in timpul filmului?
A.L.S.: Da, desi recunosc ca nu e frumos sa iesi din sala… La Cluj nu stiu de ce ma simt incurajat sa stau pana la capat. Mai degraba la Cannes ies de la anumite filme, pentru ca sunt atatea altele care pot fi vazute in tot timpul asta incat zici ca da, uneori iti pierzi timpul inutil.
Cum ti s-a parut TIFF-ul?
A.L.S.: Mie mi se pare ca s-a reusit un pariu foarte dificil pe care nu stiu cat de mult si l-au dorit organizatorii sa-l faca: sa aduci filme care nu apartin mainstream-ului, deci nu sunt pur si simplu comerciale, dar filme care au sigur un continut mai "socant".
Publicul, dupa cum s-a vazut la filmul care a umplut pana la refuz, ba chiar peste, cinematograful Republica (9 songs n.r.) s-a bulucit sa-l vada, desi stia despre ce este vorba. Filme pe care nu le vezi la televizor (asta fiind si conceptul), care ar fi cenzurate acolo sau s-ar da dupa miezul noptii, aici fac sali pline.
Organizatorii reusesc sa combine exigenta unui anumit tip de cinema, mai degraba alternativ, poate marginal cu transformarea acestui tip de cinema in argument comercial. Aceste filme aduc bani, asta e chestia desteapta! In afara de asta, sigur ca publicul simte nevoia si unor comedii, sa se deconecteze.
Sau, de exemplu, cine ar fi crezut ca un documentar ("Visul Ceh") va intra pe primul loc in topul preferintelor publicului? Suntem in Romania, lumea nu se prea duce la filme, dar iata ca merge in numar atat de mare si voteaza la un documentar! Ei, asta numai la TIFF se poate intampla!
Ce are special festivalul de la Cluj?
A.L.S.: In primul rand, eu cred ca se sprijina pe doua lucruri foarte importante, pe care sta foarte solid. Unul fara altul ar iesi un festival schiop. In primul rand, org