"Moartea domnului Lazarescu e un film bun, care a meritat atentia cea mare, de premiu"
- Ne revedem dupa un an de zile, iar tu esti din nou invingator: anul trecut le-ai luat berlinezilor "Ursul de Aur" pentru scurtmetrajul Un cartus de Kent si un pachet de cafea, iar acum tocmai ai revenit de la prestigiosul festival de film de la Cannes, unde ai fost "cadorisit" cu premiul "Un certain regard", pentru cea mai recenta pelicula a ta, Moartea domnului Lazarescu. Felicitari. Mari izbanzi! Cum te simti?
- Sunt bucuros, bineinteles. Pana la urma, premiul nu e exclusiv o izbanda a mea personala, ci una a cinematografiei romanesti. Sincer, eu m-am dus la Cannes in vacanta. Speram, intr-un procent destul de ridicat, ca voi lua premiul, dar nu m-am gandit neaparat la el. Eu consider ca, in general, premiile sunt niste bonusuri. Selectia e foarte importanta, mai ales la marile festivaluri: Berlin, Cannes, Venetia. In momentul in care vorbim despre 20 de filme selectate din 1500-2000 de pelicule, e limpede ca selectia are o mare greutate. Ea, in sine, reprezinta un premiu. E ca atunci cand echipa nationala de fotbal se califica pentru Mondiale. Deja, calificarea asta inseamna ceva pentru noi. Acum, dupa ce am revenit acasa cu premiul in geamantan, mi-am pus intrebarea: oare daca nu-l luam cum ar fi fost? Ei bine, m-as fi mahnit. Oricat de subiectiv ar suna, chiar cred ca Moartea domnului Lazarescu e un film bun, care a meritat atentia cea mare, de premiu. Asa cum a spus si presedintele juriului, in speech-ul de motivatie, primul argument in favoarea filmului acestuia e jocul actorilor. Din pacate, la sectiunea "Un certain regard", care e paralela cu marea competitie de la Cannes, nu exista premii pentru cea mai buna interpretare masculina/feminina. Daca ele ar fi existat insa, atunci cu siguranta Luminita Gheorghiu si Ioan Fiscuteanu ar fi luat aceste premii. P