Revolutia digitala ameninta sa transforme mass-media traditionale, cum sunt ziarele, emisiunile de televiziune, muzica si industria divertismentului, in simple amintiri. Ce solutii au la dispozitie acestea pentru a face fata concurentei lumii digitale?
Nu exista nici o indoiala ca afacerile media traditionale au dificultati din ce in ce mai mari sa-si mentina pozitia pe piata, scrie Wall Street Journal Europe.
Redactiile ziarelor, studiourile de film, agentiile de publicitate, companiile de muzica sau cele de televiziune incearca acum sa-si dea seama care este rolul lor intr-un mediu nou, unde mass-media, influentate puternic de lumea digitala, capata alte functii si alte forme de a patrunde pe piata. Metoda lor traditionala de afaceri se dovedeste a fi mai putin profitabila decat altadata, insa problema cea mai importanta este ca nu au descoperit inca o cale profitabila de a se mentine pe piata, afirma unii analisti.
Ca urmare, Wall Street Journal a intervievat un larg grup de experti media pentru a incerca sa descopere solutii care sa pastreze mass-media traditionale in topuri.
Ziarele si publicatiile de stiri
Intrebarea care s-a ridicat in domeniul ziarelor, in lumea noua a mass-media, a fost de ce ar mai cumpara oamenii clasicele publicatii de stiri cand au la indemana alte metode, mai rapide si mai simplu de accesat, de a afla ce se intampla in lume. Deja informati si pusi la curent cu stirile zilei din articole adunate de pe mai multe surse de pe Internet sau primite pe e-mail, la care se adauga detaliile trimise pe telefonul mobil si informatiile difuzate la radio sau la televizor, ziarele par sa piarda din utilitate in ochii consumatorilor.
In ceea ce priveste ziarele europene, vanzarea acestora scade din ce in ce mai mult in conditiile in care concurenta lor este tot mai pute