Tendinta de scadere a preturilor la laptop-uri va continua si in perioada urmatoare, specialisti din bransa estimand o scadere de 15 sau 20 la suta in urmatoarele 6 luni.
Diminuarea preturilor se datoreaza in primul rand scaderii costului de productie la nivel mondial, a campaniilor agresive de reduceri de pret ale marilor producatori de marca si maturizarii pietei, care cere performanta ridicata la preturi mici. "Cred ca tendinta de reducere a preturilor este reala si se va accentua in 2005.
Aceasta va duce la o crestere superioara a pietei de laptop-uri fata de piata desktop-urilor, de 60 la suta pentru echipamentele portabile si 40 la suta pentru sistemele fixe", afirma Valentin Negoita, presedintele Asociatiei Producatorilor si Distribuitorilor de Echipamente de Tehnologia Informatiei si Comunicatiilor (APDETIC).
Pentru a exploata la maximum potentialul pietei si apetitul romanilor pentru mobilitate, majoritatea producatorilor practica promotii pentru echipamentele portabile sau adaos-uri comerciale mai mici decat pentru cele fixe.
"Ca sa mentinem evolutia buna la vanzari, avem un adaos de 7 la suta pentru laptop-uri, pe cand cel de la desktop-uri trece de 9 la suta", sustine reprezentantul unei companii care vinde laptop-uri pe Internet.
Oferta firmei include laptop-uri pornind de la pretul de 23,8 milioane de lei, cu TVA inclus, si o configuratie adecvata operatiilor de birou obisnuite: memorie DDR 256 Mb, HDD 40 Gb, unitate optica DVD/CDRW, modem, monitor de 15" si garantie de un an.
Marcile cunoscute se vand bine
Principalele retele de distributie spun ca au avut cresteri importante de 30 pana la 40 de procente ale vanzarilor in primele luni din 2005 fata de aceeasi perioada a anului trecut.
"Cele mai vandute modele au fost cele de marca: HP, Dell, Toshiba la preturi