Peste doua saptamini isi va face aparitia pe piata un model care va concura direct autohtonul Matiz, al doilea model ca vinzari dupa vedeta Dacia Logan. Din 20 iunie, „Micul gigant" produs la Craiova va trebui sa se lupte cu „geamanul" Chevrolet Spark, o masina care s-a nascut sub licenta americana in aceeasi uzina sud-coreeana, Daewoo, de unde a fost importat si Matiz.
Preturile pentru Romania ale lui Spark sint cuprinse intre 7.850 si 10.640 de euro, cu toate taxele incluse.
Diferentele dintre Chevrolet Spark si Daewoo Matiz nu sint, la prima vedere, semnificative. Dimensiunile sint aproape identice, cu un plus de un centimetru si jumatate la inaltime pentru Spark. Matizul este si mai greu, cu 80, respectiv 60 de kilograme.
Modelul fabricat de americanii de la General Motors (liderul mondial in productia auto) este si mai proaspat, si mai bine dotat din punctul de vedere al calitatii materialelor.
Ca motorizare, Spark ofera, pe linga varianta consacrata de Matiz (propulsor de 800 cmc si trei cilindri in linie) si un motor de 1.000 de centimetri cubi cu patru cilindri. Interiorul, mai ales in partea frontala, acorda noului model un look aparte, mai aproape de cerintele pietei. Din acest punct de vedere, Matiz pare imbatrinit si uzat.
Mai bun, modelul de un litru
Spark isi „dovedeste" fratele si in privinta dinamicii. In testele pe care trimisii EVZ le-au efectuat in martie in Italia, la Perugia, „Stralucitorul" (Spark in limba engleza) s-a comportat foarte bine, mai ales modelul dotat cu motorul de un litru.
Tinuta de drum este eleganta, caroseria, mai legata, iar suspensiile, mai prietenoase.
Probleme asemanatoare celor care sint evidentiate si la Matiz (zgomot mare in habitaclu, trepidatii la viteze de peste 100 km/h) apar la Spark-ul dotat cu motorul de 800 de centimetri