La inceputul acestui an scolar, Ministerul Educatiei a introdus evaluarea la clasa a VIII-a dupa criterii unice de notare. Dupa ce au trecut cateva saptamani de la inceperea anului scolar, La inceputul acestui an scolar, Ministerul Educatiei a introdus evaluarea la clasa a VIII-a dupa criterii unice de notare. Dupa ce au trecut cateva saptamani de la inceperea anului scolar, Serviciul National de Evaluare si Examinare a reusit cu chiu, cu vai, sa termine si criteriile unice de notare pentru clasa a V-a. Acum, la finalul acestui an scolar, ziarul Adevarul a investigat in cateva scoli, alese la intamplare, cum s-au aplicat sau, mai bine spus, cum nu s-au aplicat criteriile unice de notare.
Criteriile sunt vagi si nu s-au putut aplica
"Nu ai cum sa aplici aceste criterii, sunt arbitrare, vagi, permit multe interpretari. Elevul nu este un sablon. Sunt facute de cei care stau la birou si nu au nici o tangenta cu invatamantul, de niste oameni iresponsabili. Sunt dificile, rigide, nu tin cont de copii. Eu nu le dau note pa baza acestor criterii, ca ar insemna sa-i las pe toti corigenti. Cei de la minister semneaza si ei niste hartii... la revedere, pe praz verde... Pai, nu asa se face. Situatia este foarte grava. Ne mintim in continuare. Cand vom intra in UE, elevii nostri vor fi niste chifle... cu actualul sistem de invatamant", spune Ion Voicu, profesor de geografie la Scoala Generala Nr. 167, din Capitala. Si ceilalti colegi de cancelarie sunt de aceeasi parere. "Sunt intr-adevar greu de aplicat. Acest sistem de notare e mult prea ambiguu. Notele de la 1 la 4 sunt un amalgam. Granita mare e de la 4 la 5", spune Tiberiu Boca, profesor de istorie. "Totul devine relativ daca ai o clasa slabuta. La baza sunt notele 5, 7, 9, 10. Ni s-a spus ca fiecare profesor poate pleca de la orice nota. Am inteles ca 1 e pentru frauda, nota 2 o dai daca elevul nu face ni