Bicapa a revenit la sfarsitul anului trecut in proprietatea AVAS, dupa ce reprezentantii statului au constatat ca noul proprietar, Ioan Iosif, directorul REMAT Medias, nu isi respectase obligatiile asumate in contractul de privatizare.
Nu mai revenim asupra rezilierii contractului, precizarile despre ruperera intelegerii ocupand deja spatiu in publicatiile noastre.
In al doilea rand, inca in jurul rezilierii contractului este o nebuloasa, atata vreme cat nici proprietarul nu poate jura cu mana pe inima ca statul si-a respectat partea sa de contract. Cum insa statul e suveran in orice afacere o incheie, nu insistam.
Revenirea Bicapa in portofoliul statului nu a adus insa bunastarea asteptata, de fapt, neasteptata daca judecam dupa austeritatea bugetului de stat, expresie cu care am fost indopati in ultimii 15 ani.
Cea mai mare problema, de altfel dificil de stapanit si pe vremea scurtului patronaj al lui Ioan Iosif, cu care se confrunta Bicapa este paza obiectivelor, unele instalatii cu risc ridicat de pericol (explozii, intoxicatii grave etc.).
Si nu ar fi o problema daca in zona nu ar fi masata o colonie de romi, care s-a obisnuit sa traiasca din furturile de metale de la Bicapa, bineinteles, cu sustinerea nemijlocita a firmelor colectoare din zona, care inchid ochii la preluarile de fier (sa-i spunem generic astfel), neinsotite de documente de provenienta.
Traiesc si romii, dar prospera si patronii de BMW X5
Dupa plecarea lui Iosif, firma de paza pe care acesta o angajase, vazand inertia de care dau dovada fortele de politie (episodul cu atacurile in valuri care au necesitat interventia jandarmilor targumureseni este binecunoscut) a fost retrasa.
Pe platforma au ramas doar paznicii