Abandonati de sindicalistii de la Miscare-Comercial si pe ultima suta de metri de cei din Comunicatii feroviare, mecanicii de locomotiva si angajatii din depouri s-au incumetat pana la urma sa de-a startul grevei generale. Administratia CFR a cerut instantei sa dispuna suspendarea protestului, insa ieri, intre orele 7.00 si 15.00, doar o treime din trenuri a circulat. Daca greva nu va fi suspendata, pentru urmatoarele 19 zile transportul feroviar va fi semiparalizat.
Ieri dimineata, putin dupa ora 7.00, in Gara de Nord unii calatori stiau ca va fi greva si s-au resemnat. Altii au injurat printre dinti ca planurile
le-au fost date peste cap de protestul feroviarilor. Mecanicii de locomotiva si salariatii din depouri sunt singurii feroviari care au intrat in greva generala. Ceilalti sindicalisti au renuntat la actiune dupa ce administratia le-a promis tichete de masa. Trenurile care trebuie sa circule in timpul grevei, asigurand astfel o treime din activitate, au fost stabilite impreuna cu administratia societatilor feroviare. Astfel, la nivel national, pe timpul grevei, vor circula 413 trenuri personal, 24 de trenuri rapid, 18 accelerat, 14 Inter-City si 24 de trenuri internationale.
"Mecanicii au vrut sa plece cu trenul, dar sindicalistii nu i-au lasat"
Gheorghe Dobre, ministrul Transporturilor, cel care in urma cu doua zile ii avertiza pe feroviari sa nu "cada in pacatul de a face o greva" care sa le aduca prejudicii, i-a atacat din nou, ieri, pe artizanii protestelor. "La calea ferata e o greva a liderilor de sindicat. Sunt situatii in care mecanicii au vrut sa plece cu trenul, dar liderii nu i-ai lasat sa plece", a acuzat Dobre. El a atras atentia ca, prin pierderile generate de continuarea grevei, sunt puse in pericol posibilitatile administratiei de a acorda tichetele de masa promise sindicalistilor la negocieri. "Toate pie