Podul care leaga Muntenia de Moldova s-a prabusit(Foto: )
Podul de la Maracineni, judetul Buzau, a fost sursa de bani pentru firme precum Iptana, Colas sau Efklidis. Miliardele alocate de Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT) pentru reabilitarea si intretinerea podului construit in anul 1932 s-a dus pe apa Sambetei luna trecuta, cand lucrarea a cedat sub forta apelor.
Structura podului s-a erodat din cauza exploatarii de balast efectuata de SC SCREG Romania SRL in zona pilonilor centrali. SCREG a fost preluata de compania franceza Colas SA, iar pietrisul scos din albia raului Buzau a fost folosit pentru Autostrada Bucuresti-Constanta.
Nici una dintre firme nu a fost chemata la audieri de PNA, desi pagubele sunt majore, iar obiectivul distrus era unul de interes public major.
Podul de la Maracineni a fost construit in 1932, iar in 1982 a fost largit. Constructia facea, pana de curand, legatura intre Moldova si Muntenia. La mijlocul lunii mai, a.c., in urma ploilor abundente, podul s-a rupt in doua bucati.
Autoritatile au luat masuri pentru construirea unui pod provizoriu, urmand ca pana in toamna, cel putin declarativ, sa fie reconstruit. O noua lucrare, alta "distractie" de aproximativ 10 milioane de euro.
Deocamdata PNA-ul nu a audiat nici unul dintre reprezentantii firmelor care au executat diverse lucrari pe bani publici la podul Maracineni.
In urma solicitarilor primite de la cotidianul "Buna ziua, Ardeal", in care redactorii intrebau care sunt firmele care au executat lucrari, care a fost modalitatea de atribuire a contractelor, valoarea acestora, datele semnarii contractelor, perioada de executie si garantiile prevazute MTCT raspunde ca "pana in prezent au fost efectuate lucrari de reparatie a p