Podul de la Mărăcineni, judeţul Buzău, a fost sursă de bani pentru firme precum Iptana, Colas sau Efklidis. Miliardele alocate de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului (MTCT) pentru reabilitarea şi întreţinerea podului construit în anul 1932 s-a dus pe apa Sâmbetei luna trecută, când lucrarea a cedat sub forţa apelor. Structura podului s-a erodat din cauza exploatării de balast efectuată de SC SCREG România SRL în zona pilonilor centrali. SCREG a fost preluată de compania franceză Colîs SA, iar pietrişul scos din albia râului Buzău a fost folosit pentru Autostrada Bucureşti-Constanţa. Nici una dintre firme nu a fost chemată la audieri de PNA, deşi pagubele sunt substanţiale, iar obiectivul distrus era unul de interes public major.
Podul de la Mărăcineni a fost construit în 1932, iar în 1982 a fost lărgit. Construcţia făcea, până de curând, legătura între Moldova şi Muntenia. La mijlocul lunii mai, a.c., în urma ploilor abundente, podul s-a rupt în două bucăţi. Autorităţile au luat măsuri pentru construirea unui pod provizoriu, urmând ca până în toamnă, cel puţin declarativ, să fie reconstruit. O nouă lucrare, altă "distracţie" de aproximativ 10 milioane de euro. Deocamdată PNA nu a audiat nici unul dintre reprezentanţii firmelor care au executat diverse lucrări pe bani publici la podul Mărăcineni.
La solicitarea unor informaţii privitoare la firmele care au executat lucrări, care a fost modalitatea de atribuire a contractelor, valoarea acestora, datele semnării contractelor, perioada de execuţie şi garanţiile prevăzute, MTCT răspunde că "până în prezent au fost efectuate lucrări de reparaţie a părţii carosabile". În continuare, redăm conţinutul adresei primite de la MTCT: "Intervalul de timp pentru reparaţiile capitale la poduri este în funcţie de anumiţi parametri (tipul de pod, structura şi materialul folosit pentru construcţie) ş