Gara din Cluj(Foto: )
Gara cu cel mai lung termen de renovare din Ardeal, cea din Cluj Napoca, a carei renovare a inceput de mai bine de cinci ani si nu s-a incheiat nici pana la aceasta data, va fi renovata si modernizata pentru a doua oara.
Banii care vor fi investiti in reconstructia cladirii vin dintr-un imprumut al Bancii Europene pentru Reconstructie si Dezvoltare care vizeaza modernizarea a cinci gari din tara, respectiv Timisoara, Iasi, Constanta, Craiova si Cluj.
Contractele cu cei cinci constructori au fost deja semnate cu BERD de ministrul transporturilor, Gheorghe Dobre, si insumeaza un cuantum de de 24 de milioane de euro. Suma va fi restituita de minister prin CFR Infrastructura.
CFR mai are doua credite
Acordul a fost semnat la Bucuresti, la 4 aprilie 2003, iar creditul este destinat Companiei Nationale de Cai Ferate, CFR S.A.
CFR mai are doua credite externe in derulare si la aceasta data, respectiv cel contractat cu Banca Nationala a Greciei, din care numai in 2003 au fost decontate 131 de milioane de dolari, si cel cu Credit Suisse BV, din care anul trecut era prevauit un decont de 24,6 milioane de dolari.
Ambele credite sunt destinate reabilitarii unor statii de cale ferata si au fost aprobate prin Hotararea de Guvern 870/2003. Din suma de 24 de milioane de euro, aproape doua milioane au fost alocate pentru supervizarea lucrarilor de modernizare la cele cinci gari.
Consultantul desemnat de ministerul Transporturilor, la 19 iunie, anul trecut, in mandatul fostului ministru Miron Mitrea, este Euro Immo Star – Transurb Consult, din Belgia. Imprumutul BERD mai are doua componente in afara modernizarii, este vorba de dezvoltarea institutionala si de administrarea acordului de imprum