Romania s-ar putea confrunta in viitorul apropiat cu o noua forma de export al fortei de munca. Angajatii vor lucra pentru companii straine, vor dialoga cu clienti din alte tari, dar vor munci si vor fi platiti de facto in tara. Principalele atuuri ale romanilor sint adaptabilitatea, o cunoastere acceptabila a mai multor limbi straine, dar si nivelul scazut al salariilor din tara noastra.
Mai multe companii autohtone au observat aceasta oportunitate si se pregatesc s-o prinda din zbor. Ele intentioneaza sa se lanseze in aceasta afacere, preluind serviciile de relatii cu clientii ale eventualilor solicitanti.
Angajatul ideal trebuie sa vorbeasca bine limbi de circulatie internationala, sa cunoasca problematica din domeniul despre care trebuie sa dea relatii si sa stie sa lucreze cu calculatorul la un standard mediu.
Operatorii de call-center spun ca multe companii straine vor sa-si mute serviciile telefonice de relatii cu clientii in Romania. Atuurile romanilor: cunoasterea mai multor limbi straine si forta de munca ieftina.
Romania s-ar putea confrunta in viitorul apropiat cu o noua forma de export a fortei de munca. De data aceasta ar fi vorba de o forma mai speciala: angajatii vor lucra pentru companii straine, vor dialoga cu clienti din alte tari, dar vor lucra si vor fi platiti in Romania. Numeroase companii straine intentioneaza sa-si mute activitatile de call-center in Romania.
Pina acum, tara preferata era India. Romanii au atras atentia prin buna cunoastere a limbilor straine, dar si prin pretentiile financiare reduse.
Avantajul accentului
Unii dintre managerii autohtoni spun ca accentul indienilor care dau informatii clientilor din tarile anglo-saxone nu a fost pe placul acestora. Clientii au semnalat problema conducerilor companiilor respective. Accentul indienilor pare sa fie