Personalitatile de tot felul, dar si preotii, vor fi invitate de guvern sa promoveze integrarea Romaniei in UE. Acest lucru este prevazut in Strategia de comunicare interna si externa a integrarii Romaniei in UE, elaborata de executiv in colaborare cu experti ai Delegatiei Comisiei Europene.
Strategia identifica drept grupuri de sprijin pentru transmiterea mesajelor legate de aderare catre cetatenii romani - alaturi de ziaristi, mediul academic si didactic, asociatii profesionale, autoritati - si pe membrii clerului Bisericii Ortodoxe Romane si ai celorlalte culte recunoscute in Romania.
La transmiterea mesajelor care sa schimbe perceptia strainilor despre Romania ar urma sa participe si toate personalitatile romanesti din cultura, sport si alte domenii care se bucura de notorietate in strainatate.
Mai mult, Ministerul de Externe va edita, conform strategiei, un volum de eseuri, in limba romana si engleza, cu titlul „Perceptii si viziuni romanesti asupra Europei", care sa fie difuzat cu ocazia unor evenimente europene de anvergura.
Caravane, „Filantropica" si www.romania.ro
Actiuni de comunicare urmeaza sa desfasoare toate institutiile din subordinea guvernului, ele avind ca termen de realizare anul 2005, dar cu posibilitatea continuarii sau reluarii lor.
Printre cele mai inedite, emisiuni radio si TV dedicate in special agricultorilor si transformarilor din domeniu, organizarea unor caravane care sa acopere 30% din satele romanesti, la care sa se adauge dezbateri intre agricultori si experti, expunerea de afise si alte materiale promotionale in oficiile postale, mai ales din mediul rural, infiintarea unor call-centre EURODESK de informare
generala a publicului roman, construirea unui portal web de informare generala completa despre Romania. Prin acest portal ar urma sa se trimita, luna