La castel in poarta oare ce monstru sacru bate sau ce cauta Ridley Scott la Roma si n-a gasit la Ierusalim
Catalin STURZA si Mihai FULGER in dialog
Catalin Sturza: Doua sint fenomenele care converg in blockbuster-ul Regatul Cerului. in primul rind, e tot mai vadita, in ultima vreme, revenirea lui Ridley Scott la subiectele istorice, fie ca e vorba de Antichitate sau de evenimente recente.
- Gladiatorul si cruciatul
in 2000, a rulat pe ecranele romanesti Gladiatorul, in 2001 am putut vedea Elicopter la pamint, fiind anuntate, pentru 2006, inca doua filme cu subiecte istorico-mitologice produse de el: Mary, regina Scotiei si Tristan si Isolda. in al doilea rind, Hollywood-ul a mai scos de pe linia de montaj o stea, in persoana tinarului de 28 de ani Orlando Bloom, care si-a inceput cariera cu citeva roluri deja celebre, intruchipind eroi razboinici, fix pe gustul pentru capa, arc, mitraliera si spada al lui Ridley Scott. Desi pentru multi Bloom va ramine arcasul elf Legolas din ultrapremiatul Stapinul Inelelor, el a mai fost, pe rind, soldatul Todd Blackburn in Elicopter la pamint (un baietan slab de inger, care pica dintr-un elicopter in cel mai neinspirat moment), tinarul fierar cu capul plin de idealuri Will Turner, ajuns printre Piratii din Caraibe (2003), Paris cel frumos si, din nou, slab de inger, cel care strica pacea din Troia lui Wolfgang Petersen (2004), si, iarasi, un fierar idealist: Balian, fiul bastard al baronului Godfrey de Ibelin (Liam Neeson), in Regatul Cerului (2005).
Daca Harrison Ford (Rick Deckard din Vinatorul de recompense) si Russell Crowe (generalul Maximus din Gladiatorul) aveau fizicul si carisma unor eroi blazati, cu tinarul Bloom a fost pentru Ridley Scott ceva mai greu. Asa ca regizorul l-a trecut rapid la programe de exercitii fizice si injectii hormonale, ca sa-i